torstai 21. toukokuuta 2009

Tahdonvoimaa ja laskelmia

Tämäkin teksti oli jossain vaiheessa vanhassa blogissani, mutta en ollut sitä näköjään tänne siirtänyt. Hyviä laskelmia toki :)

Ne jotka tuntevat minut hyvin tai edes kohtalaisen hyvin tietävät, että olen melko pitelemätön ja todella päättäväinen, kun saan päähäni asian, mitä todella haluan. Olen melkein maaninen, vähintäänkin hypomaaninen päätökseni edessä. Tahdonvoimani avulla olen tehnyt elämässäni paljon asioita; mennyt naimisiin kahdesti, eronnut kerran, ostanut kaksi asuntoa, teettänyt suuria remontteja, hankkinut kaksi ihanaa lasta, ajanut ajokortin toisen lapsen ollessa aivan vauva, on kesäpaikat ja autot, olen pärjännyt työelämässä ja kouluttautunut. Ainoa asia, mihin en pelkällä tahdonvoimalla ole kyennyt on näitten kilojen karistaminen. Onko narkkari parempi ihminen, jos hän pääsee eroon huumeista pelkällä tahdonvoimalla? Arvostatko tupakanpolton lopettanutta enemmän, jos hän ei käyttänyt Nikorettea?

Laskeskelin, mitä kaikkea tuolla leikkaukseni summalla saisi. Summalla voisi mm. käydä painonvartiossa 15 vuotta ja ostaa Nutrilettiä 135 päiväksi. Sillä voisi ostaa loppuun ajetun Toyota Corollan vuosimallia 2005, vähemmän ajetun Opelin vuosimallia 2004, hankkia Yamaha Flyygelin ja matkustaa perheen kanssa Thaimaahan korkeatasoiseen huvilaan kahdeksi viikoksi. Jos elän 85-vuotiaaksi, tulee jokainen hoikempi vuosi maksamaan 200 euroa. Miten paljon se maksaisi verenpainelääkkeiden, insuliinien, kolesterolilääkkeiden ja lääkärissä käyntien kanssa? Toisaalta voisin syödä tuon summan käymällä reilun 1000 kertaa pizzalla, nauttimalla 1500 hampurilaisateriaa tai 1700 purkkia Ben & Jerry´s:in jäätelöä.

1 kommentti:

  1. Hei!

    Kiinnostuin hirveästi blogistasi ja onnittelen sinua saavutuksista! Olen kateudesta vihreä. Kirjoitit todella hyvin tuosta rahasta, oikein iski silmään ja olen totisesti kanssasi samaa mieltä.

    Haluaisin myös laihdutusleikkaukseen, mutta ei minulla ole siihen koskaan varaa :(

    Shameless
    eataholic.vuodatus.net

    VastaaPoista